Υπό Δημητρίου Π. Λυκούδη,Θεολόγου – Φιλολόγου,
Υπ. Δρος Παν/μίου Αθηνών
Εάν ο θεϊσμός είναι παραγκωνισμός ή και
συνεργασία του ανθρώπου με τον Θεό, ο αθεϊσμός αναδύεται ως απόλυτη
πίστη και εμπιστοσύνη, ως κατά τ΄ άλλα βιώσιμη κατάφαση στην
αναγκαιότητα των ανθρώπινων επιτευγμάτων[1]. Είναι κοινά αποδεκτό σήμερα,
ότι ο αθεϊσμός τοποθετεί στη θέση της θεολογίας και του Θεού τον
άνθρωπο και μέσω μιας ανθρωπολογικής ερμηνείας της θρησκείας προτάσσει
την προτεραιότητα του ανθρωπολογικού στοχασμού έναντι της θείας
υπερβατικότητας.