ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ "ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ"

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Παρουσίαση του βιβλίου "Βίος Αβίωτος" του Θεολόγου - Φιλολόγου Δημητρίου Π. Λυκούδη απο την Ομάδα Ορθόδοξης Θεολογίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος






Πρόγραμμα παρουσίασης του βιβλίου «Βιος Αβίωτος» απο την Ομάδα Ορθόδοξης Θεολογίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.



Χαιρετισμός Προέδρου Παπαχριστοπουλείου Βιβλιοθήκης.

Παρουσίαση βιογραφικού του συγγραφέα Δημ. Λυκούδη.
Πολυξένη Φουντά, Πολιτικός Μηχανικός, Μαθήτρια Ομάδας Ορθόδοξης Θεολογίας.

Γενική θεώρηση του έργου «Βίος Αβίωτος».
Βασίλειος Γκρίλλας, Υπ. Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών, Υπεύθυνος Ομάδας Ορθόδοξης Θεολογίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.

Ανάγνωση Δοκιμίου «Άνθρωποι και απάνθρωποι».
Παντελεήμων Πανδής, Εκπαιδευτικός-Μουσικός, Μαθητής Ομάδας Ορθόδοξης Θεολογίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.

Παρουσίαση του πρώτου μέρους του βιβλίου.
Γεώργιος Μανώλης, Υπ. Ειδικεύσεως Ερμηνευτικής Θεολογίας, Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ανάγνωση αποσπάσματος από το Δοκίμιο «Γενηθήτω τό θέλημά Σου».
Αγγελική Δούμα, Μαθήτρια Ομάδας Ορθόδοξης Θεολογίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.

Παρουσίαση του δευτέρου μέρους του βιβλίου.
Φανή Μαρτζάκλη, Φιλόλογος, Υπεύθυνη Ομάδας Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.

Κριτική θεώρηση του βιβλίου.
Γεωργία Βασιλοπούλου, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός-Εφαρμογών Πληροφορικής, Μαθήτρια Ομάδας Ορθόδοξης Θεολογίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.

Ανάγνωση Δοκιμίου «Μνήσθητι ἠμῶν Κύριε».
Μαργαρίτα Θεοφιλοπούλου, Τεχνολόγος Γεωργικών Τροφίμων, Υπεύθυνη Ομάδας Τροφίμων Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.

Τοποθέτηση συγγραφέα κ. Δημητρίου Λυκούδη



Οι Εκπομπές της εβδομάδος 24/11/2014 - 30/11/2014




Α. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: "Διαπροσωπικές Σχέσεις" (Ε)
(Δημήτριος Π. Λυκούδης)

Β. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: " Διάλογος με τους νέους (Η΄)"
(Δημήτριος Π. Λυκούδης)

Γ. ΜΥΡΙΠΝΟΑ ΑΝΘΗ: "Ο ΄Οσιος Αλύπιος ο Κιονίτης" (26 - 11)
(Δημήτριος Π. Λυκούδης)

Δ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ (3)
(Δημήτριος Π. Λυκούδης)

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

"Διάλογος με τους νέους [7] "


(ακούστε εδώ)


Θέματα εκπομπής:

1.Να σχολιάσετε τα πρόσωπα των επιτρόπων και του φιλόπτωχου.

2.Ποια είναι η διαφορά της απλότητας και της απλοϊκότητας;

3.Επιτρέπεται να εισχωρούν τα ζώα εις στον Ιερό Ναό;

4.Κάθε πότε να εξομολογούμαστε;

5.Επιτρέπεται να εισέρχονται οι λαϊκοί στο Ιερό Βήμα;

6.Να σχολιάσετε το ασχημάτιστο της προσευχής.

7.Σήμερα να σημαίνουν τα σήμαντρα και οι καμπάνες;

8.Μας ακούει πάντοτε ο Θεός;

"Παιδαγωγία εν Χριστώ" [2]

Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

"Λειτουργούν τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας ακόμη και σε όσους πιστούς δείχνουν αδιαφορία και απροθυμία συμμετοχής σε αυτά;"




 Τα Μυστήρια, κατά τον μακαριστό καθηγητή Παναγιώτη Τρεμπέλα, είναι «μέσα, υπ΄ αυτού του Χριστού ορισθέντα και συσταθέντα, δι΄ ων ως ασφαλών αγωγών μεταδίδεται ημίν η εις την βασιλείαν των ουρανών ζωοποιούσα και αναγεννώσα ημάς χάρις». Στην Ορθόδοξη όμως Θεολογία δε σταματούμε εδώ. Η συμμετοχή στα Μυστήρια της Εκκλησίας μας είναι εμπροϋπόθετη, δηλαδή υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις που σχετίζονται με τον πιστό και με την συμμετοχή του σε αυτά. Η σωστική δύναμη του Μυστηρίου διατηρείται αλώβητη και ανόθευτη, πλην όμως, η σωστική ωσαύτως επενέργειά του στον πιστό εξαρτάται καί από τον τελευταίο, ένεκα της συνεργείας Θεού και ανθρώπου.
Η Αγία μας Εκκλησία προσφέρει τα Μυστήρια μόνο στα μέλη της, δηλαδή σε όσους έχουν βαπτισθεί ορθοδόξως εις το όνομα της Αγίας και Αδιαιρέτου Παναγίας Τριάδος. Δεν αρκεί όμως μόνο αυτό. Ο Γέρων Παΐσιος ο Εζνεπίδης έλεγε ότι η χάρις ¨εξατμίζεται¨ γρήγορα, απαιτεί ιδαίτερο κόπο από την πλευρά του πιστού για να την διατηρήσει! «Μη τοίνυν θαρρώμεν, ότι γεγόναμεν άπαξ του σώματος»[1] θα τονίσει ο ιερός Χρυσόστομος. Αποκτάται η χάρις μέσω του αγίου Βαπτίσματος αλλά επαφίεται στον πνευματικό αγώνα του πιστού κατά βούληση αν επιθυμεί και σε ποιο βαθμό να ενεργοποιήσει την αποκτημένη χάρη[2].


Δημητρίου Π. Λυκούδη

Παραπομπές:
1.Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου, Λόγος εις την Προς Εφεσ. Ομιλ., Γ, δ. PG 60, 23, πρβλ., Καραγιάννη Βασιλείου (Αρχιμ.), Ορθόδοξη πνευματικότητα και Μυστηριακή ζωή, στο περιοδικό ¨Απόστολος Βαρνάβας¨, ΝΕ΄ (1994), σελ. 103-116.
2.Πρβλ.,Μεταλληνού Γεωργίου(Πρωτοπρεσβ.), Η Θεολογική Μαρτυρία της Εκκλησιαστικής Λατρείας, εκδ. Αρμός, Αθήνα 1996, κυρίως τις σελίδες 274-291, Ζηζιούλα Ιωάννου(Μητροπολίτου Περγάμου), Θέματα Εκκλησιολογίας, Θεσσαλονίκη 1992, Θεοδώρου Ευαγγέλου, Μαθήματα Λειτουργικής, τεύχος Α΄, εν Αθήναις 1986.

"Ο ΄Αγιος ΄Αζης ο Θαυματουργός" (19 Νοεμβρίου)

Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

Στην Ιερά Μεγίστη Μονή του Βατοπεδίου



Δημήτριος Π. Λυκούδης 
Θεολόγος – Φιλόλογος, Υπ. Δρας Παν/μίου Αθηνών

Ήταν από τις πρώτες μονές που επισκέφθηκα αρχές Μαρτίου 1997. Ενθουσιάστηκα! Πιότερο καστρομονάστηρο θύμιζε. Επιβλητικοί πύργοι, χαλύβδινοι εξώστες με βασιλική αξιοπρέπεια, βυζαντινές ¨Κόρδες¨ (οι πτέρυγες των Κελιών των μοναχών), που εδραιωμένες ¨ασφυκτικά¨ η μία σιμά στην άλλη ομονοιούν και αναπαύουν, έστω και πρόσκαιρα, από τούδε και εσαεί, λαμπροφόρους αγίους του Ουρανού! Ένας  καστρόσχημος Πυλώνας, αμέτρητα παρεκκλήσια διανθίζουν ολούθε την αγιότητα. Και αν πεις και για την εσωτερική αυλή! Από τις μεγαλύτερες του Όρους! Ιερά και Μεγίστη η Μονή του Βατοπεδίου μια και τριανταπέντε χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα είναι οικοδομημένα! Κάπου εκεί, λίγο τα λόγια, λίγο οι εικόνες που αναμοχλεύω από τότε! Ιερά Μονή του Βατοπεδίου, καύχημα και σέμνωμα του Όρους και του Ορθόδοξου Ανατολικού Μοναχισμού.

Οι Εκπομπές της εβδομάδος 17/11/2014 - 22/11/2014





Α. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: "Πλήσίον αυτός ο άγνωστος"
(Προσκεκλημένος ομιλητής ο κ. Γεώργιος Μανώλης, πτ. Θεολογίας και υπ. διπλωματούχος master Θεολογικής Σχολής Παν/μίου Αθηνών )

Β. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: " Διάλογος με τους νέους (Z)"
(Δημήτριος Π. Λυκούδης)

Γ. ΜΥΡΙΠΝΟΑ ΑΝΘΗ: "Ο Άγιος ΄Αζης ο Θαυματουργός" (19/11)
(Δημήτριος Π. Λυκούδης)

Δ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ (2)
(Δημήτριος Π. Λυκούδης)







Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

Κυρία Θεοτόκε...



 


Κυρία Θεοτόκε,
Εσείς πάντοτε το καύχημα και η ελπίς μου!
Εσείς η παραμυθία, η βακτηρία μου στις κατηγορίες και λοιδορίες των μισούντων και περιπαιχτικώς προσεγγιζόντων,
Εσείς το μετάρσιον της χαράς μου και η Ζωοδόχος Πηγή των δακρύβρεχτων ενατενίσεών μου, Εσείς ο λόγος και η αιτία της ζωής μου, Εσείς το ξενύχτι και η αρωγός μου,Εσείς ο κόσμος μου! 
Δεχθείτε τη χαρά μου, δώστε μου μετάνοια και εντροπή, Εσείς το σέμνωμα και εγκαλλώπισμα του νοός μου, Εσείς η Πλατυτέρα και Καθέδρα της καρδιάς μου. Σας αγαπώ πιότερο αυτής της βιοτής μου, Κυρία Θεοτόκε, Βασιλέως Καθέδρα!

Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014

"Διάλογος με τους νέους [6]"


(ακούστε εδώ)



Θέματα εκπομπής:
1.Η σιωπή στην συκοφαντία, αποδίδει τιμή στον ενεργούντα;

2.Θρησκευτικός τουρισμός.

3.Μας βλέπουν ο ψυχές των κεκοιμημένων αδελφών μας;

4.Προσφέρεται το κομποσκοίνι, για άλλη μονολόγιστη προσευχή;

5.Αναπαύει η ελεημοσύνη όταν γίνεται με σκοπό να καλύψει παράλληλα αμαρτήματα;

6.Είναι εφαρμοστή η τάση για φυγή απο τον κόσμο;

7.Κατά τη διάρκεια της Θειας εξομολογήσεως επικρατεί επιείκεια ή αυστηρότητα;

Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

Άραγε, θα σταθείς ποτέ....


Άραγε, θα σταθείς ποτέ μπροστά σε αυτό το τοπίο;
Σήμερα, αύριο, θα το δεις κάποτε;
Αυτό που μας ενώνει είναι η κοινή γνώση:
Γνωρίζω ότι το γράφω για σένα!
Γνωρίζεις ότι συχνά σε σκέπτομαι γράφοντας...
Καλό σου ξημέρωμα όπου βρίσκεσαι...


Δημητρίου Π. Λυκούδη

"Παιδαγωγία εν Χριστώ" [ 1 ]

Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

"Τιμητική Διάκριση"



Η Διεθνής Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών [Δ.Ε.Ε.Λ.] εις την οποίαν συμπεριληφθήκαμε προσφάτως ως νεογνόν αυτής μέλος, ένεκα της μέχρι τούδε ημετέρας εργογραφικής δραστηριότητος, και λίαν εξαιρέτως, με αφορμήν την έκδοσην του τελευταίου πονήματός μας "Βίος Αβίωτος", σήμερον, 13 Νοεμβρίου 2014, εις τα κεντρικά γραφεία αυτής Ζερβουδάκη 17 εις τα Κάτω Πατήσια των Αθηνών, κατόπιν της συνηθισμένης συνεδρίας και διάλεξης μέρους των μελών αυτής, μας απένειμεν τον τιμητικόν τίτλον-βραβείον της αντίστοιχης Ενώσεως Βραζιλιάνικης Λογοτεχνίας, τίτλον άκρως τιμητικόν εις την αλλοδαπήν συγγραφήν, δια της εκπροσώπου αυτής και προέδρου της εντοπίου Ελληνικής Ενώσεως κ. Χρυσούλας Βάρρου.
Συνεχίζουμε την λογοτεχνικήν μας δραστηριότηταν με νέες εκδόσεις βιβλίων, περιοδικών και εφημερίδων που προετοιμάζουμε...

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Θαλασσινός απόηχος...






Θαλασσινός απόηχος! Ανασεμιά μυρίζει, ένα με τη γεύση σου, αφρίζει, κιότεψε να ξανοιχτεί σε θάλασσες βαριές.
Λησμόνησε πως έχει καταστεί αμμουλιανός αβρός, θαλασσινός απόηχος μουντός, αλλοτινά γυρίζει,να αντρικρίσει μονομιάς ουρανοστόλιστες βραδιές, μην και σε συναντήσει ξαφνικός, αγέρας δυνατός και πίσω ναρθείς σε πείσει, αργός, νωχελικός, ωσάν τα βάθη του νοός μεταπηδήσει και δρέψει ναύματα χειρός, εσένανε ποθεί διακαώς, να σ΄αγκαλιάσει νοερώς, μην τύχει και ζητήσει!
Θαλασσινός απόηχος σβηστός, άκραιφνος και δολερός,
που ξέρει στην καταχνιά να κρύβεται σεμνός, και κάτι νύχτες-ιδού καιρός- κυλιέται να σ΄αγγίξει!

Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Μπορεί να χρησιμοποιείται το «ζέον» εκτός της Θείας Ευχαριστίας, όπως για ευλογία;


Η απάντηση ξεκάθαρη και πάλι, όχι! Το «ζέον», το θερμό ύδωρ που προετοιμάζει ο νεωκόρος εντός του ιερού βήματος, περίπου την ώρα που απαγγέλεται το Σύμβολον της Πίστεως[Πιστεύω], το αναμιγνύει ο λειτουργός ιερέας ή αρχιερεύς εντός του Αγίου Ποτηρίου, μετά ασφαλώς τον μελισμό του Αγίου Άρτου. Απαγορεύεται αυστηρά κάθε χρήση και αναφορά του εκτός από αυτή την αποκλειστική , εντός της Θείας Ευχαριστίας , λειτουργία του. «Ου χρη άνευ θερμού λειτουργήσαι πρεσβύτερον, ει μη κατά πολλήν περίστασιν και ει ουδαμώς ευρίσκεται θερμόν» [13ος κανών του αγίου Νικηφόρου του Ομολογητού]. Απαγορεύεται και πάλιν αυστηρά να δίδεται «ευλογίαν» από κληρικούς. Εάν δε υποπέσει στην αντίληψή μας κάτι παρόμοιον, αυτομάτως να ενημερώνεται ο οικείος Επίσκοπος για τα περαιτέρω! Το ζέον ύδωρ συμβολίζει την κάθοδον του Αγίου Πνεύματος στην Εκκλησία και ωσαύτως και εμείς θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε την ιερή ετούτη στιγμή με σεβασμό και δέος! Ο άγιος Νικόλαος Καβάσιλας σημειώνει πολλά επ΄αυτού, άκρως κατατοπιστικά.

Δημητρίου Π. Λυκούδη