ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ "ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ"
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥ
- ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Π. ΛΥΚΟΥΔΗ
- ΟΜΙΛΙΕΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Π. ΛΥΚΟΥΔΗ ΣΕ ΙΕΡΟΥΣ ΝΑΟΥΣ
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
- ΑΠΟΨΕΙΣ
- NEWS
- ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
- ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
- ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΛΥΧΝΟΣ
- ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΘΑΡΡΙ
- ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΧΕΛΩΟΣ
- ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ
- ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Π. ΛΥΚΟΥΔΗ
- ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ - ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Π. ΛΥΚΟΥΔΗ
- ΠΟΙΗΣΗ
- ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΠΙΡΡΩΣΗ
- ΚΗΡΥΚΑΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ
- YOUTUBE Δ. ΛΥΚΟΥΔΗΣ
- ΟΜΙΛΙΕΣ
- ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ ΟΜΙΛΙΩΝ
- Ραδιοφωνικές Εκπ. ΜΥΡΙΠΝΟΑ ΑΝΘΗ
- ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ
- ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
- Ραδιοφωνικές Εκπ. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
- Ραδιοφωνικές Εκπ. ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
- Ραδιοφωνικές Εκπ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ
- Το ήξερες;
- ΙΕΡΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΑ
- Περιοδικο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΑΠΟΗΧΟΣ
- Περιοδικο ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ
- ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ
- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΤΑΞΙΔΙΑ
- ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
- ΜΟΥΣΙΚΗ
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ
- ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
- ΘΕΟΣΟΦΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ
- Περιοδικο ΡΩΜΑΙΙΚΟ ΒΗΜΑ
- ΜΑΣ ΡΩΤΑΤΕ; ΑΠΑΝΤΑΜΕ
Δευτέρα 5 Μαΐου 2014
Σάββατο 3 Μαΐου 2014
Εργογραφία Δημητρίου Π. Λυκούδη, Απρίλιος 2014
1. "΄Εξηβος Αγάπη", στη σελίδα: Θεολογικό Αναλόγιο,
2. "Ανάσταση Χριστού, Σωτηριολογικό γεγονός ή εορτολογική ενάργεια;" Ομιλία που
πραγματοποιήθηκε στον Ι.Ν. Αγίου Μηνά Σαλαμίνος στις 10/04. Προσεχώς θα
αναρτηθεί στη σελίδα: "Θεολογικο Σπουδαστήριο",
3. "Το Συνέδρειο των Παρανόμων", στη σελίδα: Θεολογικό Σπουδαστήριο.
4. "Απελθών απήγξατο, Ιούδας ο δούλος και δόλιος", στο blog: dimitrislikoudis.blogspot.gr,
5. "Ο Χριστός επι του Σταυρού",στη σελίδα: Θεολογικό Σπουδαστήριο,
6. "Ο ΄Αγιος Μεγαλομάρτυς Γεώργιος",στη σελίδα: Θεολογικό Αναλόγιο.
Παρασκευή 2 Μαΐου 2014
Η σιωπηλή προσευχητική υπέρβαση της “Κοινωνίας του Θεάματος”
Δημητρίου Π. Λυκούδη, Θεολόγου – Φιλολόγου,
Υπ. Δρος Παν/μίου Αθηνών
Η φράση του Perniola στο τελευταίο τέταρτο του 20ου αιώνα ότι «η φαινομενικότητα κινδυνεύει να επεκταθεί τόσο ώστε να καλύψει το ¨Είνα騻[1], συνετάραξε τα δεδομένα της φαινομενικής πραγματικότητας της ¨Κοινωνίας του Θεάματος¨. O Perniola εστιάζει τις παρατηρήσεις του γύρω από την έννοια του «ομοιοματικού φαινομένου»[2], υποστηρίζοντας ότι το τελευταίο, επειδή δεν εντάσσεται στο ίδιο το ¨Είναι¨, βρίσκεται σε μια αέναη πορεία και αναζήτηση ανάμεσα στο ¨Είναι¨ και στο ¨τίποτα¨[3].
Πρωτολογία και Εσχατολογία στο έργο του Μεγάλου Αθανασίου
Υπό Δημητρίου Π. Λυκούδη,
Θεολόγου – Φιλολόγου, Υπ. Δρος Παν/μίου Αθηνών
«Αθανάσιον ἐπαινῶν, ἀρετήν ἐπαινέσομαι». Με αυτή τη φράση αρχίζει τον επιμνημόσυνο λόγο
του ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος προς τον άγιο Αθανάσιο, επίσκοπο Αλεξανδρείας. «Ὅτι πάσαν ἐν ἐαυτω εἶχε τήν ἀρετήν…. Ἀρετήν δέ ἐπαινῶν, Θεόν ἐπαινέσομαι, παρ’οὐ τοῖς ἀνθρώποις ἡ ἀρετή».
Η ζωή του Αθανασίου υπήρξε σταθερή
μαρτυρία ορθοπραξίας, αγάπης και σεβασμού στην ευαγγελική παράδοση και στην ακεραιότητα
της Εκκλησίας. Διαδραμάτισε αποφασιστικό ρόλο στην καταστολή και αναίρεση της
αιρετικής διδασκαλίας του Αρείου και πήρε μέρος στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο στη
Νίκαια το 325 μ.Χ., ως διάκονος και γραμματέας του Επισκόπου Αλεξανδρείας
Αλέξανδρου.[1]
Τετάρτη 30 Απριλίου 2014
Κυριακή 27 Απριλίου 2014
“Ευλόγιον, τον Ξενιστήν των Ξένων” (27 Απριλίου)
Υπό Δημητρίου Π. Λυκούδη, Θεολόγου – Φιλολόγου
ΜΑ., ΜΑ. Θεολογίας, Υπ. Δρος Παν/μίου Αθηνών
«Συνήθιζε κάθε ἑσπέρας νὰ περιφέρεται μὲ τὸ ἱστορικὸ φαναράκι του καὶ ν’ ἀναζητᾶ νὰ μοιραστεῖ τὸν ἀνθρώπινο πόνο τῶν περαστικῶν…». Αυτή η φράση στον Ιερό
Συναξαριστή κέντρισε το πνευματικό ενδιαφέρον μου και έτσι καταπιάστηκα να
γράψω για τον άγιο Ευλόγιο τον ξενοδόχο, τον λοξευτή και πετροκόπο.
"Αδήωτος Αδολεσχία"
Υπό Δημητρίου Π. Λυκούδη
Θεολόγου -Φιλολόγου, Υπ. Δρος Παν/μίου Αθηνών
Είναι και αυτός ο τίτλος! Σε
προετοιμάζει και σε απομακρύνει, σε αποδυναμώνει και σ΄εμποδίζει να
συγκεντρώσεις τον περιπλανώμενο νου σου, λες και συντελεί, συνδράμει, έστω και
ασυναίσθητα να μην κατανοήσεις , να μην ενδιαφερθείς για όσα γράφονται, καθώς
θυμόμαστε μόνο όσα αρέσκονται στην εκλεπτυσμένη διανοητική αρχή και
εξουσιαστική υφή του ήθους μας. ¨Αδήωτος αδολεσχία¨ και συνωστισμός λέξεων
βιάζονται να περάσουν στο χαρτί, να μείνουν, να φύγουν - ποιός ξέρει; - μήπως
και συναντήσουν κάποιον ¨παράξενο¨, κάποιον ¨απόκοσμο¨ ως θα έλεγε ο Σολωμός,
και έτσι αποκτήσουν νόημα και οδηγήσουν στην «ενόραση της αλήθειας»[1], που
κατά τον αυστριακό φιλόσοφο Χούσερλ, μπορεί ν΄αποκτηθεί, όχι μέσω της
εσωτερικής εμπειρίας, αλλά διαμέσου της εσω-κατεύθυνσης του νου προς τα
εσωτερικά δεδομένα μιας κεκαθαρμένης ζωής από το βάρος της γήϊνης υπάρξεως.
Πέμπτη 24 Απριλίου 2014
"Γη Αιτωλική, γη του τόπου μου"
Υπό Δημητρίου Π. Λυκούδη
Θεολόγου – Φιλολόγου, Υπ. Δρος Παν/μίου Αθηνών
Πολλές φορές αντίκρισα θλιμμένα και
μελαγχολικά το λυκόφως απ’ τα γεφύρια του Αιτωλικού και ακόμη
περισσότερες απέπεμψα το νου μου, τον αποδέσμευσα να εμβαθύνει στη
νοσταλγική αύρα αλλοτινών θυμησών και σκέψεων, πάντοτε υπό την κυριαρχία
της ακόρεστης δίψας του πνεύματός μου· δίψας ασίγαστης να συμπορευθώ
και να βηματίσω ξανά στα γραφικά βαθυκόκκινα από το σούρουπο σοκάκια
του, ν’ αγγίξω την ανάλαφρη ανάδυση του χωροχρόνου και να ζωντανέψω τις
στιγμές, τον παιδικό απόηχο από τις γειτονιές που μεγάλωσε και ανδρώθηκε
ο μακαριστός πατέρας μου, Παντελεήμων Λυκούδης.
Τρίτη 22 Απριλίου 2014
"Ο Άγιος Μεγαλομάρτυς Γεώργιος"
Υπό Δημητρίου Π. Λυκούδη
Θεολόγου –Φιλολόγου, Υπ. Δρος Παν/μίου Αθηνών
Όταν καταπιάνεσαι να γράψεις για τον
«γενναότατον Χριστού στρατιώτην και αθλητήν παναληθή του Σωτήρος»[1],
Γεώργιον τον Μεγαλομάρτυρα και Τροπαιοφόρον, κινείσαι μεταξύ του
μεθορίου της υπερβολής και της ασημότητας. Υπερβολής διότι το σέμνωμα
του Αγίου υπερ-βάλλει κάθε κόπον, φόβον, ενδοιασμό προς δόξαν Θεού,
ασημότητα γιατί αναγνωρίζοντας ως αδαής το εγχείρημα, προ-γνωρίζεις όσα
ημέτερα απέριττα και φτωχά θα καταθέσεις για να τιμήσεις τον Άγιο.
Κυριακή 20 Απριλίου 2014
"Χριστός γαρ εγήγερται ευφροσύνη αιώνιος"
Υπό Δημητρίου Π. Λυκούδη,
Θεολόγου – Φιλολόγου, Υπ. Δρος Παν/μίου Αθηνών
Η Ανάσταση του σώματος του Κυρίου μας
Ιησού Χριστού αποτελεί την πλέον αξιόπιστη, έγκυρη, αυθύπαρκτη, ζωηφόρα
και θεοφόρα απόδειξη και πιστοποίηση, αμα δε και πραγματοποίηση του
απολυτρωτικού Του έργου. Επί του Σταυρού ο θάνατος καταλύεται και
αφανίζεται και επί του Άδου η φθορά αλλοτριώνεται, μάλλον δε εξαλείφεται
και αποδυναμώνεται. Ασφαλώς, ο Κύριος Ιησούς Χριστός προσέλαβε όμοια με
εμάς ανθρώπινη φύση και σώμα, ουχί κατά δόκηση ή μετ΄ αιθερίου και
πλάνου σχήματος.
Παρασκευή 18 Απριλίου 2014
"Ο Χριστός επι του Σταυρού"
Υπό
Δημητρίου Π. Λυκούδη
Θεολόγου – Φιλολόγου, Υπ. Δρος Παν/μίου Αθηνών
Μεγάλη
Παρασκευή σήμερον και ο Χριστός επί του Σταυρού! Σήμερον κρεμάται επί ξύλου ο
Κύριος της Δόξης, σήμερον «τα θεμέλια της γης εδυνήθησαν φόβω του κράτους
σου»[1], « ο ήλιος εσκοτίζετο και γης τα θεμέλια συνεταράττετο»[2]. Όσες
ομιλίες και κηρύγματα και αν δονήσουν τον αέρα, όσα κείμενα και αν συμπλεύσουν
εις την βιβλιογραφικήν φαρέτραν του έντυπου κόσμου, όσοι ζωγράφοι και
αγιογράφοι και αν επιχειρήσουν ν΄ αποδώσουν το μεγαλείο της ημέρας αυτής, δε θα καταφέρουν
παρά μόνο, να μας μυήσουν επιδερμικά εις το αφ΄ εαυτού ασύλληπτο σε κενωτική
θυσία και υπερφυές σε διανοητική σύλληψη μυστήριο του Θεανθρώπου, στη Σταυρική
Θυσία του Λυτρωτού Κυρίου Ιησού Χριστού.
Πέμπτη 17 Απριλίου 2014
"Απελθών απήγξατο, Ιούδας ο δούλος και δόλιος"
Δημητρίου Π. Λυκούδη
Θεολόγου – Φιλολόγου, Υπ. Δρος Παν/μίου Αθηνών
Εις εκ
των δώδεκα μαθητών του Κυρίου, ο Ιούδας ο Ισκαριώτης επρόκειτο να διατελέσει το
πλέον ατιμωτικόν έγκλημα εις την μακραίωνην ιστορίαν, ουχί μόνο της ήδη
καταγεγραμμένης, αλλά και όσων πραχθησομένων θα ακολουθήσουν εν τη παρούσα
πραγματικότητα του κόσμου τούτου έως συντελείας των αιώνων.
Τετάρτη 16 Απριλίου 2014
Τρίτη 15 Απριλίου 2014
"Το Συνέδριο των παρανόμων"
Δημητρίου Π. Λυκούδη
Θεολόγου – Φιλολόγου
¨Ότε παρέστης τω Καϊάφα, ο Θεός, και
παρεδόθης τω Πιλάτω, ο Κριτής, αι ουράνιαι δυνάμεις εκ του φόβου
εσαλεύθησαν¨[1]. Πράγματι! Εσαλεύθησαν άπασαι αι ουράνιαι δυνάμεις,
Άγγελοι και Αρχάγγελοι, Κυριότητες, Αρχές, Εξουσίαι, Δυνάμεις, Θρόνοι,
Σεραφείμ και Χερουβείμ. Εσαλεύθησαν τα ουράνια τάγματα των Αγγέλων,
εσαλεύθη αυτός ο κόσμος, εσαλεύθη ο Ουρανός, και όμως, ο άνθρωπος στέκει
τολμηρά ¨άτολμος¨, παρίσταται ενώπιον του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και
πόρρω απέχει από το θείο και ζωοποιό Του δράμα, πόρρω απέχει από το
δράμα Του Γολγοθά.
Σάββατο 12 Απριλίου 2014
"Γενηθήτω το θέλημά Σου"
Υπό Δημητρίου Π. Λυκούδη Θεολόγου – Φιλολόγου,
ΜΑ.,ΜΑ. Θεολογίας, Υπ. Δρος Παν/μίου Αθηνών
ΜΑ.,ΜΑ. Θεολογίας, Υπ. Δρος Παν/μίου Αθηνών
«Σε δύσκολη θέση βρέθηκα δυο τρεις φορές, όταν μερικοί ευσεβοφανείς θέλησαν να με ¨περιθάλψουν¨. Φιλοφρονήσεις, ηθικολογίες, απανωτά ναί ναί, προσκλήσεις για φιλοξενίες και άλλα υποκριτικά καμώματα. Ένας μάλιστα είχε στείλει και στον επίσκοπο επαινετική επιστολή. Άλλος πάλι με ρωτούσε να του πω τί να γράψει για να με επαινέσει στον επίσκοπο. Γρήγορα όμως αυτοί οι άνθρωποι αποδείχτηκαν εχθροί μου.
Πέμπτη 10 Απριλίου 2014
"Προσευχητικόν Ανάγνωσμα"
Υπό Δημητρίου Π. Λυκούδη Θεολόγου – Φιλολόγου,
ΜΑ.,ΜΑ. Θεολογίας, Υπ. Δρος Παν/μίου Αθηνών
ΜΑ.,ΜΑ. Θεολογίας, Υπ. Δρος Παν/μίου Αθηνών
Η πνευματική ζωή , κατά τον Kierkegaard, δεν τελεί ποτέ σε ακινησία, παρά το «γίγνεσθαι της δυνατότητας». Αυτό εκφράζεται με τη δυνητική ανοδική τροχιά του ανθρώπου, με την ¨πλήρωση¨ όλων των στοιχείων που συνθέτουν το ανθρώπινο ον, ακεραιωμένων μέσα στο πνεύμα του. Η ακεραίωση αυτή επιφέρει, ώστε η γνώση, (ως βιβλική έννοια εδώ), να μην είναι ποτέ αυτόνομη και μονοδιάστατη άσκηση μιας μόνης ιδιότητας του ανθρωπίνου πνεύματος , αλλά μετοχή του συνόλου των ιδιοτήτων του.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)