Δημήτριος
Π. Λυκούδης,
πτ.
Θεολογίας, πτ. Φιλολογίας, Υπ. Δρας Παν/μίου Αθηνών
Η οντολογική σχέση του κτιστού κόσμου με τις άκτιστες
θείες προόδους της τριαδικής θεότητας διακόπηκε με την ανυπακοή των
πρωτοπλάστων[1].
Η θέωση
του κτιστού ήταν ανέφικτη εξαιτίας της προπατορικής αμαρτίας. Το οντολογικό
πταίσμα του Αδάμ, η προσπάθεια δηλαδή του ανθρώπου να υποκαταστήσει τον ίδιο τον
Άγιο Θεό συνεπέφερε τη φθορά και το
θάνατο, αφού «ἐξ οὐκ ὄντων
κτιστός κόσμος ἔστρεψε τήν κοινωνία του πρός
τόν ἐξ οὐκ ὄντων
κτιστό ἄνθρωπο»[2]. Έτσι, παρέμενε ως
διαχρονική αδυνατότητα η σωστική επέμβαση στην κτίση και στην ιστορία
οποιουδήποτε, εκτός του Θεού.