ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ "ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ"
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥ
- ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Π. ΛΥΚΟΥΔΗ
- ΟΜΙΛΙΕΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Π. ΛΥΚΟΥΔΗ ΣΕ ΙΕΡΟΥΣ ΝΑΟΥΣ
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
- ΑΠΟΨΕΙΣ
- NEWS
- ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
- ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
- ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
- ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΛΥΧΝΟΣ
- ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΘΑΡΡΙ
- ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΧΕΛΩΟΣ
- ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ
- ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Π. ΛΥΚΟΥΔΗ
- ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ - ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Π. ΛΥΚΟΥΔΗ
- ΠΟΙΗΣΗ
- ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΠΙΡΡΩΣΗ
- ΚΗΡΥΚΑΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ
- YOUTUBE Δ. ΛΥΚΟΥΔΗΣ
- ΟΜΙΛΙΕΣ
- ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ ΟΜΙΛΙΩΝ
- Ραδιοφωνικές Εκπ. ΜΥΡΙΠΝΟΑ ΑΝΘΗ
- ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ
- ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
- Ραδιοφωνικές Εκπ. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
- Ραδιοφωνικές Εκπ. ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
- Ραδιοφωνικές Εκπ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ
- Το ήξερες;
- ΙΕΡΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΑ
- Περιοδικο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΑΠΟΗΧΟΣ
- Περιοδικο ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ
- ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ
- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΤΑΞΙΔΙΑ
- ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
- ΜΟΥΣΙΚΗ
- ΑΓΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ
- ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
- ΘΕΟΣΟΦΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ
- Περιοδικο ΡΩΜΑΙΙΚΟ ΒΗΜΑ
- ΜΑΣ ΡΩΤΑΤΕ; ΑΠΑΝΤΑΜΕ
Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014
Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014
Επιτρέπεται άγαμος ιερεύς να συμβιώνει με γυναίκα;
Η
συμβίωση αγάμου κληρικού μετά γυναικός, επειδή η τελευταία εισέρχεται
εντός της οικίας του και διακονεί αυτόν, αποτελεί συνήθεια πεπαλαιωμένη.
Αρχικά δεν εθεωρείτο αμάρτημα. Η δε γυνή ονομάζεται «συνείσακτος».
Σήμερα, το φαινόμενον τούτο και πάλιν στο προσκήνιον. Άγαμοι ή
χηρεύοντες κληρικοί χρησιμοποιούν εις
τον οίκον τους οικονόμους με σκοπό την άρτια και ομαλότερη διευθέτηση
της καθημερινότητάς τους. Όμως, ένεκα πολλών διαστρεβλώσεων και
αντικειμενικών παραδειγμάτων και προς περιφρούρησην του χριστεπωνύμου
πληρώματος, καθώς και της δομής της κοινωνικής αυτού ευρυθμίας, η Αγία
μας Εκκλησία απαγόρευσε την συγκατοίκηση αυτή δια παντός: «Όσοι
παρθενίας επαγγελλόμενοι, αθετούσι την επαγγελίαν, τον των διγάμων όρον
εκπληρούτωσαν. Τας μέντοι συνερχομένας παρθένοις τισίν ως αδελφάς
εκωλύσαμεν»[1].
Ιδιαίτερη μνεία και αναφοράν γίνεται μόνον στην περίπτωση που ο άγαμος κληρικός συγκαταβιώνει με μητέρα ή αδελφή ή θεία, οπότε και επιτρέπει η αγία μας Εκκλησία, μη αναγνωρίζουσα αυτήν την οικονόμον-γυναίκαν ως «συνείσακτον»[2]. Με άλλα λόγια, όσοι άγαμοι κληρικοί διακονούν στον κόσμον , καλόν και αρεστόν και θείον είναι να μη σκανδαλίζουν και προκαλούν ως προς την συμβίωσή τους, αντίθετα, να αναπαύονται αφ΄ εαυτών, ειδάλλως να συνεπικουρούνται από οικεία τους πρόσωπα.
Ιδιαίτερη μνεία και αναφοράν γίνεται μόνον στην περίπτωση που ο άγαμος κληρικός συγκαταβιώνει με μητέρα ή αδελφή ή θεία, οπότε και επιτρέπει η αγία μας Εκκλησία, μη αναγνωρίζουσα αυτήν την οικονόμον-γυναίκαν ως «συνείσακτον»[2]. Με άλλα λόγια, όσοι άγαμοι κληρικοί διακονούν στον κόσμον , καλόν και αρεστόν και θείον είναι να μη σκανδαλίζουν και προκαλούν ως προς την συμβίωσή τους, αντίθετα, να αναπαύονται αφ΄ εαυτών, ειδάλλως να συνεπικουρούνται από οικεία τους πρόσωπα.
Παραπομπές:
1. Σύνοδος Αγκύρας Γαλατίας 19, Σ, Γ΄, 60.
2.Αυτόθι, 3, Σ, Β΄, 120, πρβλ., Κανόνες Μεγάλου Βασιλείου, 88, Σ, Δ΄ 269-270, Χριστινάκη Παναγιώτου, Θέματα Κανονικού και Εκκλησιαστικού Δικαίου Α΄, Συμμετρία, Αθήνα 1994, τις σελίδες 244-247.
Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014
Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014
Παρουσίαση του βιβλίου "Βίος Αβίωτος" του Θεολόγου - Φιλολόγου Δημητρίου Π. Λυκούδη απο την Ομάδα Ορθόδοξης Θεολογίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος
Πρόγραμμα παρουσίασης
του βιβλίου «Βιος Αβίωτος» απο την Ομάδα Ορθόδοξης Θεολογίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.
Χαιρετισμός Προέδρου
Παπαχριστοπουλείου Βιβλιοθήκης.
Παρουσίαση βιογραφικού του συγγραφέα
Δημ. Λυκούδη.
Πολυξένη Φουντά, Πολιτικός Μηχανικός, Μαθήτρια Ομάδας Ορθόδοξης Θεολογίας.
Πολυξένη Φουντά, Πολιτικός Μηχανικός, Μαθήτρια Ομάδας Ορθόδοξης Θεολογίας.
Γενική θεώρηση του έργου «Βίος
Αβίωτος».
Βασίλειος Γκρίλλας, Υπ. Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών, Υπεύθυνος Ομάδας Ορθόδοξης Θεολογίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.
Βασίλειος Γκρίλλας, Υπ. Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών, Υπεύθυνος Ομάδας Ορθόδοξης Θεολογίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.
Ανάγνωση Δοκιμίου «Άνθρωποι και
απάνθρωποι».
Παντελεήμων Πανδής, Εκπαιδευτικός-Μουσικός, Μαθητής Ομάδας Ορθόδοξης Θεολογίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.
Παντελεήμων Πανδής, Εκπαιδευτικός-Μουσικός, Μαθητής Ομάδας Ορθόδοξης Θεολογίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.
Παρουσίαση του πρώτου μέρους του
βιβλίου.
Γεώργιος Μανώλης, Υπ. Ειδικεύσεως Ερμηνευτικής Θεολογίας, Πανεπιστημίου Αθηνών.
Γεώργιος Μανώλης, Υπ. Ειδικεύσεως Ερμηνευτικής Θεολογίας, Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ανάγνωση αποσπάσματος από το Δοκίμιο
«Γενηθήτω τό θέλημά Σου».
Αγγελική Δούμα, Μαθήτρια Ομάδας Ορθόδοξης Θεολογίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.
Αγγελική Δούμα, Μαθήτρια Ομάδας Ορθόδοξης Θεολογίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.
Παρουσίαση του δευτέρου μέρους του
βιβλίου.
Φανή Μαρτζάκλη, Φιλόλογος, Υπεύθυνη Ομάδας Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.
Φανή Μαρτζάκλη, Φιλόλογος, Υπεύθυνη Ομάδας Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.
Κριτική θεώρηση του βιβλίου.
Γεωργία Βασιλοπούλου, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός-Εφαρμογών Πληροφορικής, Μαθήτρια Ομάδας Ορθόδοξης Θεολογίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.
Γεωργία Βασιλοπούλου, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός-Εφαρμογών Πληροφορικής, Μαθήτρια Ομάδας Ορθόδοξης Θεολογίας Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.
Ανάγνωση Δοκιμίου «Μνήσθητι ἠμῶν
Κύριε».
Μαργαρίτα Θεοφιλοπούλου, Τεχνολόγος Γεωργικών Τροφίμων, Υπεύθυνη Ομάδας Τροφίμων Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.
Μαργαρίτα Θεοφιλοπούλου, Τεχνολόγος Γεωργικών Τροφίμων, Υπεύθυνη Ομάδας Τροφίμων Φιλοτεχνικής Αμαλιάδος.
Τοποθέτηση συγγραφέα κ. Δημητρίου
Λυκούδη
Οι Εκπομπές της εβδομάδος 24/11/2014 - 30/11/2014
Α. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: "Διαπροσωπικές Σχέσεις" (Ε)
(Δημήτριος Π. Λυκούδης)
Β. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: " Διάλογος με τους νέους (Η΄)"
(Δημήτριος Π. Λυκούδης)
Γ. ΜΥΡΙΠΝΟΑ ΑΝΘΗ: "Ο ΄Οσιος Αλύπιος ο Κιονίτης" (26 - 11)
(Δημήτριος Π. Λυκούδης)
Δ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ (3)
(Δημήτριος Π. Λυκούδης)
Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014
"Διάλογος με τους νέους [7] "
(ακούστε εδώ)
Θέματα εκπομπής:
1.Να σχολιάσετε τα πρόσωπα των επιτρόπων και του φιλόπτωχου.
2.Ποια είναι η διαφορά της απλότητας και της απλοϊκότητας;
3.Επιτρέπεται να εισχωρούν τα ζώα εις στον Ιερό Ναό;
4.Κάθε πότε να εξομολογούμαστε;
5.Επιτρέπεται να εισέρχονται οι λαϊκοί στο Ιερό Βήμα;
6.Να σχολιάσετε το ασχημάτιστο της προσευχής.
7.Σήμερα να σημαίνουν τα σήμαντρα και οι καμπάνες;
8.Μας ακούει πάντοτε ο Θεός;
Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014
"Λειτουργούν τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας ακόμη και σε όσους πιστούς δείχνουν αδιαφορία και απροθυμία συμμετοχής σε αυτά;"
Τα Μυστήρια, κατά τον μακαριστό καθηγητή Παναγιώτη Τρεμπέλα, είναι
«μέσα, υπ΄ αυτού του Χριστού ορισθέντα και συσταθέντα, δι΄ ων ως ασφαλών
αγωγών μεταδίδεται ημίν η εις την βασιλείαν των ουρανών ζωοποιούσα και
αναγεννώσα ημάς χάρις». Στην Ορθόδοξη όμως Θεολογία δε σταματούμε εδώ. Η
συμμετοχή στα Μυστήρια της Εκκλησίας μας είναι εμπροϋπόθετη, δηλαδή
υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις που σχετίζονται με τον πιστό και με την
συμμετοχή του σε αυτά. Η σωστική δύναμη του Μυστηρίου διατηρείται
αλώβητη και ανόθευτη, πλην όμως, η σωστική ωσαύτως επενέργειά του στον
πιστό εξαρτάται καί από τον τελευταίο, ένεκα της συνεργείας Θεού και
ανθρώπου.
Η Αγία μας Εκκλησία προσφέρει τα Μυστήρια μόνο στα μέλη της, δηλαδή σε όσους έχουν βαπτισθεί ορθοδόξως εις το όνομα της Αγίας και Αδιαιρέτου Παναγίας Τριάδος. Δεν αρκεί όμως μόνο αυτό. Ο Γέρων Παΐσιος ο Εζνεπίδης έλεγε ότι η χάρις ¨εξατμίζεται¨ γρήγορα, απαιτεί ιδαίτερο κόπο από την πλευρά του πιστού για να την διατηρήσει! «Μη τοίνυν θαρρώμεν, ότι γεγόναμεν άπαξ του σώματος»[1] θα τονίσει ο ιερός Χρυσόστομος. Αποκτάται η χάρις μέσω του αγίου Βαπτίσματος αλλά επαφίεται στον πνευματικό αγώνα του πιστού κατά βούληση αν επιθυμεί και σε ποιο βαθμό να ενεργοποιήσει την αποκτημένη χάρη[2].
Δημητρίου Π. Λυκούδη
Η Αγία μας Εκκλησία προσφέρει τα Μυστήρια μόνο στα μέλη της, δηλαδή σε όσους έχουν βαπτισθεί ορθοδόξως εις το όνομα της Αγίας και Αδιαιρέτου Παναγίας Τριάδος. Δεν αρκεί όμως μόνο αυτό. Ο Γέρων Παΐσιος ο Εζνεπίδης έλεγε ότι η χάρις ¨εξατμίζεται¨ γρήγορα, απαιτεί ιδαίτερο κόπο από την πλευρά του πιστού για να την διατηρήσει! «Μη τοίνυν θαρρώμεν, ότι γεγόναμεν άπαξ του σώματος»[1] θα τονίσει ο ιερός Χρυσόστομος. Αποκτάται η χάρις μέσω του αγίου Βαπτίσματος αλλά επαφίεται στον πνευματικό αγώνα του πιστού κατά βούληση αν επιθυμεί και σε ποιο βαθμό να ενεργοποιήσει την αποκτημένη χάρη[2].
Δημητρίου Π. Λυκούδη
Παραπομπές:
1.Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου, Λόγος εις την Προς Εφεσ. Ομιλ., Γ, δ. PG 60, 23, πρβλ., Καραγιάννη Βασιλείου (Αρχιμ.), Ορθόδοξη πνευματικότητα και Μυστηριακή ζωή, στο περιοδικό ¨Απόστολος Βαρνάβας¨, ΝΕ΄ (1994), σελ. 103-116.
2.Πρβλ.,Μεταλληνού Γεωργίου(Πρωτοπρεσβ.), Η Θεολογική Μαρτυρία της Εκκλησιαστικής Λατρείας, εκδ. Αρμός, Αθήνα 1996, κυρίως τις σελίδες 274-291, Ζηζιούλα Ιωάννου(Μητροπολίτου Περγάμου), Θέματα Εκκλησιολογίας, Θεσσαλονίκη 1992, Θεοδώρου Ευαγγέλου, Μαθήματα Λειτουργικής, τεύχος Α΄, εν Αθήναις 1986.
1.Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου, Λόγος εις την Προς Εφεσ. Ομιλ., Γ, δ. PG 60, 23, πρβλ., Καραγιάννη Βασιλείου (Αρχιμ.), Ορθόδοξη πνευματικότητα και Μυστηριακή ζωή, στο περιοδικό ¨Απόστολος Βαρνάβας¨, ΝΕ΄ (1994), σελ. 103-116.
2.Πρβλ.,Μεταλληνού Γεωργίου(Πρωτοπρεσβ.), Η Θεολογική Μαρτυρία της Εκκλησιαστικής Λατρείας, εκδ. Αρμός, Αθήνα 1996, κυρίως τις σελίδες 274-291, Ζηζιούλα Ιωάννου(Μητροπολίτου Περγάμου), Θέματα Εκκλησιολογίας, Θεσσαλονίκη 1992, Θεοδώρου Ευαγγέλου, Μαθήματα Λειτουργικής, τεύχος Α΄, εν Αθήναις 1986.
Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014
Στην Ιερά Μεγίστη Μονή του Βατοπεδίου
Δημήτριος Π. Λυκούδης
Θεολόγος – Φιλόλογος, Υπ. Δρας Παν/μίου Αθηνών
Ήταν από τις πρώτες μονές που επισκέφθηκα
αρχές Μαρτίου 1997. Ενθουσιάστηκα! Πιότερο καστρομονάστηρο θύμιζε.
Επιβλητικοί πύργοι, χαλύβδινοι εξώστες με βασιλική αξιοπρέπεια,
βυζαντινές ¨Κόρδες¨ (οι πτέρυγες των Κελιών των μοναχών), που
εδραιωμένες ¨ασφυκτικά¨ η μία σιμά στην άλλη ομονοιούν και αναπαύουν,
έστω και πρόσκαιρα, από τούδε και εσαεί, λαμπροφόρους αγίους του
Ουρανού! Ένας καστρόσχημος Πυλώνας, αμέτρητα παρεκκλήσια διανθίζουν
ολούθε την αγιότητα. Και αν πεις και για την εσωτερική αυλή! Από τις
μεγαλύτερες του Όρους! Ιερά και Μεγίστη η Μονή του Βατοπεδίου μια και
τριανταπέντε χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα είναι οικοδομημένα! Κάπου εκεί,
λίγο τα λόγια, λίγο οι εικόνες που αναμοχλεύω από τότε! Ιερά Μονή του
Βατοπεδίου, καύχημα και σέμνωμα του Όρους και του Ορθόδοξου Ανατολικού
Μοναχισμού.
Οι Εκπομπές της εβδομάδος 17/11/2014 - 22/11/2014
Α. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: "Πλήσίον αυτός ο άγνωστος"
(Προσκεκλημένος ομιλητής ο κ. Γεώργιος Μανώλης, πτ. Θεολογίας και υπ. διπλωματούχος master Θεολογικής Σχολής Παν/μίου Αθηνών )
Β. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: " Διάλογος με τους νέους (Z)"
(Δημήτριος Π. Λυκούδης)
Γ. ΜΥΡΙΠΝΟΑ ΑΝΘΗ: "Ο Άγιος ΄Αζης ο Θαυματουργός" (19/11)
(Δημήτριος Π. Λυκούδης)
Δ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ (2)
(Δημήτριος Π. Λυκούδης)
Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014
Κυρία Θεοτόκε...
Κυρία Θεοτόκε,
Εσείς πάντοτε το καύχημα και η ελπίς μου!
Εσείς η παραμυθία, η βακτηρία μου στις
κατηγορίες και λοιδορίες των μισούντων και περιπαιχτικώς προσεγγιζόντων,
Εσείς το μετάρσιον της χαράς μου και η
Ζωοδόχος Πηγή των δακρύβρεχτων ενατενίσεών μου, Εσείς ο λόγος και η αιτία της ζωής μου, Εσείς το ξενύχτι και η αρωγός μου,Εσείς ο κόσμος μου!
Δεχθείτε τη χαρά μου,
δώστε μου μετάνοια και εντροπή, Εσείς το σέμνωμα και εγκαλλώπισμα του νοός μου, Εσείς η Πλατυτέρα και Καθέδρα της καρδιάς
μου. Σας αγαπώ πιότερο αυτής της βιοτής μου, Κυρία Θεοτόκε, Βασιλέως Καθέδρα!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)