ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ "ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ"

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Τσαλακωμένος εσαεί...





Το αφιερώνω σε ό,τι αγάπησα, σε ό,τι αγαπώ, σ΄εσένα!!! Τσαλακωμένος εσαεί, μπροστά σου παραδίνομαι και παραδίνω τον κόσμο μου ολόκληρο, ικανό να με κάμνει προσπαθεί η αιθελούσια εκτροπή του νοός μου σε ποδηγέτες εμπειρικούς, ως "πρέπει" και "μπορεί" θέση δεν έχουν, στάλα δε χωρούν στην αποφράζουσα επί τα υψηλά καρδιά μου!!! Και έτσι, αποκαμωμένος με τις σκέψεις μου, Θεσσαλονίκη και Ιωάννινα ψελλίζω και αφήνομαι στην απεραντοσύνη των θυμησών σου! Τσαλακωμένος εσαεί, μα δε λησμόνησα θαρρώ Θεσσαλονίκη και Ιωάννινα, ένα με εσέ χωρούν στον κόσμου μου, κάθε μαθές που αποτοτολμώ να ψελλίσω το όνομά σου...

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014

Παρουσίαση του βιβλίου "Βίος Αβίωτος" του Δημητρίου Π. Λυκούδη στο σταθμό Ράδιο 1 Βόλου.

 

Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014,  στην εκπομπή "Μιλάμε για το βιβλίο",  του ραδιοφωνικού σταθμού Ράδιο 1 Βόλου,  στους 102,5 Fm, (για την περιοχή της Μαγνησίας ή από το διαδίκτυο www.magnesianews.gr πατώντας Ράδιο 1 για την υπόλοιπη Ελλάδα), 10:15 -11:55, o κ. Δημήτριος Π. Λυκούδης καλεσμένος του κ. Διονύση Λεϊμονή, θα παρουσιάσει και θα μιλήσει για το βιβλίο του "Βίος Αβίωτος".


Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014

"Μπορεί κατά το Μυστήριο του Αγίου Βαπτίσματος να γίνεται ανάδοχος κάποιο μικρό παιδί ή ανήλικος;"




Η απάντηση είναι ξεκάθαρη, όχι και πάλι όχι! Το Μυστήριο του Ιερού Βαπτίσματος δεν είναι μέρος και δρώμενο ψυχαγωγίας ούτε μέσο κοινωνικής και εθιμοτυπικής προβολής. Ο ανάδοχος καλείται να είναι ¨εγγυητής¨, να δύναται να προσδώσει και να εμφυσήσει στο βρέφος τον σεβασμό, την αγάπη και την ορθή έκφραση της ορθόδοξης Πίστης. Συνήθως οι ανήλικοι, ακόμη περισσότερο τα μικρά παιδιά, δεν πρέπει ούτε να συμμετέχουν ως συν-ανάδοχοι ούτε να αποτελούν τους κυρίους αναδόχους του βρέφους, συνήθεια που κατά κόρον παρουσιάζεται τελευταία και εμπαίζει την ιερότητα του ιερού Μυστηρίου και τον ίδιο τον Κύριο Ιησού Χριστό. «Αυτός γαρ αυτού εγγυητής εις Χριστόν, ώστε τηρείν τα της πίστεως και χριστιανικώς ζην και το όνομα δε δηλοί. Ανάδοχος γαρ, εις εαυτόν οίον αναδεχόμενος»[1]. Όχι ανάδοχοι λοιπόν τα παιδιά παρά οι ενήλικες. Τώρα, κατά πόσον πολλοί ανάδοχοι ενήλικες φαντάζουν οι πλέον ακατάλληλοι σε σχέση με τα ανήλικα παιδιά, άλλη κουβέντα αυτό. Ας κρατάμε τους εκκλησιαστικούς τύπους που περιέχουν ουσία και περιεχόμενο διότι «Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε, Χριστόν ενεδύσασθε».

Παραπομπές:
1.Αγίου Συμεών Θεσσαλονίκης, Περί Μυστηρίων, 61. PG 155, 213. Για την αναγκαιότητα κατηχήσεως του αναδόχου στην πρώτη Εκκλησία και την προετοιμασία του βλ., σχ., Αγίου Διονυσίου, Εκκλησιαστική Ιεραρχία, 2,5. PG 3, 396 και 7,10. PG 3, 584 και 2,7. PG 3,396, Don R. Connoly, Texts and Studies VIII, Cambriege, 1909, Αγίου Συμεών Θεσ/νίκης, Περί Μυστηρίων, 62. PG 155, 220-221, Homeleis Catechetiques de Theodore de Mopsueste, Studi et Testi No. 145, Vatican 1949, Tonneau.

Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

"Οι Άγιοι Γαλακτίων και Επιστήμη" (5 Νοεμβρίου)

"Διάλογος με τους νέους [5]" (εκπομπή)


(ακούστε εδώ)



Θέματα εκπομπής:

1.Ασπασμός των ιερών εικόνων. Πότε πρέπει να ασπαζόμαστε τις ιερές εικόνες κατά τη διάρκεια της Θειας Λειτουργίας;

2.Είναι καλό να σιγοψέλνει ο πιστός με τον ιερές και τον ψάλτη;

3.Είναι καλή η συνήθεια να διαβάζουμε το ψαλτήρι;

4.Γάμος ορθοδόξου με μη ορθοδόξου.

5.Ιερά Άμφια.

6.Η γλώσσα των ιερών κειμένων στη Θεια Λειτουργια.

7.Υπάρχει διάβολος; 
 

"Διάλογος με τους νέους [4]" (εκπομπή)

 (ακούστε εδώ)




Θέματα εκπομπής:

1.Καθόμαστε την ώρα της Θειας Ευχαριστίας;

2.Υπάρχει κοσμίκευση στον ορθόδοξο μοναχισμό;

3.Προηγμένες και παράλογες παρεμβάσεις στα μοναστήρια.

4.Κάθε πότε μπορώ να διαβάζω τους χαιρετισμούς της Θεοτόκου;

5.Η εκκλησία είναι συντηρητική;

6.Συμβαδίζει η πνευματική ζωή και το διαδίκτυο;

7.Παρουσία γονέων μέσα στα αντρόγυνα

8.Ύπαρξη τύχης και μοίρας.

9.Συχνές επισκέψεις στο κοιμητήριο μετά τον θάνατο ενός νεαρού φίλου μου.

10.Κατάκριση

Εργογραφία - Δημοσιεύσεις Δημητρίου Π. Λυκούδη, Οκτώβριος 2014:



1. "Η Εμφυτοκρατία των Χριστιανών",
άρθρο στο περιοδικό ¨Άξιον Εστί¨ του Ι. Ναού Αγίου Ελευθερίου Αμαρουσίου , τεύχος 21, Σεπτέμβριος-Νοέμβριος 2014 [Αναδημοσίευση],
 
2. "Χώρα νυχθημερόν ευλογούσα το όνομα Κυρίου",
στη ηλεκτρονική σελίδα, Θεολογικό Αναλόγιο.
 
3. "Σούροπο στη Σιμωνόπετρα",
στο blog, Δημήτρης Λυκούδης
 
4. "Οδοιπορικό στην Αθωνική Γη",
στην ηλεκτρονική σελίδα, Θεολογικό Αναλόγιο
 
5. "Κρίμα στον ΄Ανθρωπο",
στην ηλεκτρονική σελίδα, Θεολογικό Σπουδαστήριο.
 
6. "Μια βραδυά στις Καρυές Α΄",
στο blog, Δημήτρης Λυκούδης.
 
7. "Μια βραδυά στις Καρυές Β΄",
στο blog, Δημήτρης Λυκούδης.
 
8. "Η Δυναστεία του Μεγάλου Θεοδοσίου [379 – 457 μ.Χ.]",
στην ηλεκτρονική σελίδα,  Θεολογικό Σπουδαστήριο.
 
9. "Περί ωφελείας της εκ της φυγής του κόσμου",
στην ηλεκτρονική σελίδα, Θεολογικό Αναλόγιο.

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

Παρουσίαση του βιβλίου "Βίος Αβίωτος" του Δημητρίου Π. Λυκούδη στο σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος.

  "ΒΙΟΣ ΑΒΙΩΤΟΣ"

 
Την Δευτέρα 03 Νοεμβρίου, στην εκπομπή "Απόγευμα" του ραδιοφωνικού σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος , στους 89, 5 Fm, 19:10 - 19:30, με τον δημοσιογράφο κ. Αντώνη Γιαννακόπουλο, ο κ. Δημήτρης Π. Λυκούδης θα παρουσιάσει και θα μιλήσει εν συντομία για το πόνημά του "Βίος Αβίωτος". 

Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014

Οι Εκπομπές της εβδομάδος 03/11/2014 - 08/11/2014






Α. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: "Ευθανασία και Ορθόδοξη Πιστη" (Ε)
(Προσκεκλημένος ομιλητής ο κ. Γεώργιος Μανώλης, πτ. Θεολογίας και υπ. διπλωματούχος master Θεολογικής Σχολής Παν/μίου Αθηνών),

Β. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: " Διάλογος με τους νέους (Ε΄)"
(Δημήτριος Π. Λυκούδης),

Γ. ΜΥΡΙΠΝΟΑ ΑΝΘΗ: "Άγιοι Γαλακτίων και Επιστήμη" (05/11)
(Δημήτριος Π. Λυκούδης).


Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014

Ομιλίες του Δημητρίου Π. Λυκούδη στην Ι.Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας την Κυριακή 02 Νοεμβρίου 2014

 
 
 Την Κυριακή 02 Νοεμβρίου 2014, ο κ. Δημήτρης Λυκούδης προσκεκλημένος του Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Αιτωλικού, της Ι.Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας, θα ομιλήσει ορθοδόξως ως κάτωθι:

Α. 09:30 - 09:45, κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας στον ιερό Ναό, αναλύοντας το ευαγγελικό ανάγνωσμα της Κυριακής,

Β. 10:45 - 12:00, στο πνευματικό κέντρο του ιερού ναού, θα αναπτύξει το θέμα: "Ενορία, το ζωντανό κύτταρο της τοπικής κοινωνίας",

Γ. 18:00 - 19:30, στο πνευματικό κέντρο και πάλι του ιερού ναού, θα ομιλήσει για τους νέους με θέμα: "Η Αδιάλειπτη νηστεία και ο καλός λογισμός", παρουσία του ιεροκήρυκος της Ι.Μητροπόλεως π. Παύλου Ντανά.

Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2014

Βραδυνή προσευχή




Η νυχτερινή προσευχή παρομοιάζει με τη νυχτερινή και απαλή ψιλοβροχή. 
Επιφέρει την αυτή δροσιά εις τον κήπον τον πνευματικόν.
Τούτου ένεκα, ο πιστός, ο προσευχόμενος πιστός, εκάστην φοράν, μεσούσης της νυχτός, δυν-δημιουργός "τυγχάνει" Αυτού του Πατρός των Φώτων, συντελεί σιωπηρά και συνέχει στην πνευματική συνοχή του επιγείου στερεώματος καθ΄ότι αντιστρατεύεται της χορείας των δαιμόνων και εμποδών ποιεί δια της ικετευτικής προσευχητικής παρουσίας του των έργων αυτών και των ομοίων των.
Εισέτι, ως διδάσκει η Αγιοπατερική ημών γραμματεία,ένα κομποσχοίνι επιφασκούσης της νυχτός πλείων αυτού καταγράφεται εις τα Ουράνια δώματα,ουχί δε ως διαφορετικής ικεσίας από την μεσημβρινήν ή της καθ΄εσπέρας,αλλ΄ ως κρούση από δυνάμεως εις δύναμιν σε αυτόν τον παμμίαρον χορόν των δαιμόνων.
Τουναντίον, οι Άγιοι Πατέρες ηγάπησαν το σκοτάδι της νυκτός καθώς ταυτό παρείχε και παρέχει με τον πλέον δυνατόν και καλλιεπέστατον τρόπον, προσδίδει προανάχωμα αυτοσυγκέντρωσης και αυτο-μόνωσης, άνευ χρείαν περισσότερης ησυχίας ή και τεχνητής παραμυθίας επί τη επιτεύξη αυτού.
Η νυχτερινή προσευχή και δη η αδιάκοπη μονολόγιστη ευχή του Ιησού προσδίδει λαμπροφόρον μέθεξην εις τον προσευχόμενον,αρχικώς επειδή επιστρατεύει το πνευματικόν φιλότιμον προς αρρωγήν θεάρεστου πνευματικού σκοπού,ως εστίν η προσευχή, και πάλιν ένεκα αυτής της ησυχίας,καθώς ως διδάσκουν οι Πατέρες, "κατά τη διάρκεια της νυκτός οι Ουρανοί προσπίπτουν,διαστέλλονται και πλησιάζουν τον άνθρωπον".
Προσεύχεσθε λοιπόν και γρηγορείτε, Ιδού νυν καιρός.

Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2014

Επιτρέπεται να δίνουμε δυο ονόματα κατα τη διάρκεια του Μυστηρίου του Βαπτίσματος;

 


   Είναι μια συνήθεια που εσφαλμένα έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια. Οι γονείς, ένεκα κοινωνικών και προσωπικών κινήτρων, ονοματίζουν τα παιδιά με δυο όνοματα, χωρίς να αντιλαμβάνονται στην πράξη οτι με την κίνηση τους αυτή, προσβάλουν τους Αγίους, τα ονόματα των οποίων επικαλούνται και, εμμέσως, εμπαίζουν το Μυστήριο. Η ονοματοδοσία έχει σκοπό να παρακινήσει τον νεοβαπτισμένο να ομοιάσει και να μιμηθεί τις αρετές του Αγίου που φέρει το όνομα. Αρκεί λοιπόν ένας ΄Αγιος, ένα όνομα, φθάνει το τελευταίο να είναι ορθόδοξο.

Τα βαπτιστικά ρούχα κατά τη διάρκεια του βαπτίσματος πρέπει να είναι λευκά;

 


Τα βαπτιστικά ρούχα επιβάλλεται να είναι λευκά.Το λευκό χρώμα συμβολίζει την αγνότητα της ψυχής και του σώματος κι ένα περισσότερο, το βρέφος που έχει χριστεί και βαπτισθεί στο όνομα της Παναγίας Τριάδος,συγκεντρώνει με την αγνότητα του κάθε ευλογία και χάρη του Παναγίου Πνεύματος. Ας μην ξεχνάμε, οτι το βαπτσμένο βρέφος είναι εν δυνάμει ΄Αγιος και ουρανοπολίτης της Βασιλείας του Θεού. Μόνο λέυκα ρούχα λοιπόν και προσοχή στους βαπτιστικους Σταυρούς και στις λαμπάδες. Η Βάπτιση είναι μυστήριο, ουχί θεατρικό δρώμενο.

Η Αγία Αναστασία η Ρωμαία (29 Οκτωβρίου)

Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2014

Οι Εκπομπές της εβδομάδος 27/10/2014 - 02/11/2014





Α. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ:  "Τεχνιτή Γονιμοποίηση" (Ε)
(Προσκεκλημένος ομιλητής ο κ. Γεώργιος Μανώλης, πτ. Θεολογίας και υπ. διπλωματούχος master Θεολογικής Σχολής Παν/μίου Αθηνών),

 

Β. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: " Διάλογος με τους νέους (Δ)"  

(Δημήτριος Π. Λυκούδης),


Γ. ΜΥΡΙΠΝΟΑ ΑΝΘΗ: "Η Αγία Αναστασία η Ρωμαία"  (29/10)
(Δημήτριος Π. Λυκούδης).


Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

"Περί ωφελείας της εκ της φυγής του κόσμου"




Υπό Δημητρίου Π. Λυκούδη, 
Θεολόγου – Φιλολόγου, Υπ. Δρος Παν/μίου Αθηνών

Έχει τρόπο ο Άθωνας, ξέρει  τις δυσκολίες των Μοναχών, έμαθε να αναπαύει ψυχές, άλλωστε πάντοτε ήξερε. Πολύ δε περισσότερο, γνωρίζει να αγιάζει τον κόσμο, να πλουτίζει το Ουράνιο στερέωμα με ¨δοκιμασμένους¨ Πατέρες, Μοναχούς που απαρνήθηκαν τα εγκόσμια για να κερδίσουν τον αληθινό επουράνιο Κόσμο, για να κερδίσουν και να συμβασιλεύσουν αιώνια, ευφραινόμενοι στην Παραδείσια  θέα του Παναγίου Προσώπου του  Κυρίου και Λυτρωτού μας  Ιησού Χριστού. Δεν είναι απελπισμένοι άνθρωποι οι Μοναχοί, δεν είναι οι αποτυχημένοι και ¨ναυαγοί¨ του βίου. Είναι όσοι αγάπησαν το Φως περισσότερο από το σκοτάδι, όσοι συνάντησαν τον ¨πολύτιμον μαργαρίτην¨ και έσπευσαν να τον ακολουθήσουν, όσοι παρά τις ενδεχόμενες δυσκολίες στην προσωπική τους ζωή, δεν αρνήθηκαν την έμφυτη ροπή της ακμάζουσας επί τα υψηλά ψυχής τους και επιθύμησαν να ησυχάσουν από τον κόσμο για τον κόσμο και για χάρη του κόσμου, ως μέρος καθείς της κοινοτικής εκκλησιαστικής κοινωνίας και συνάμα ως Σώμα όλοι, από κοινού, της Αγίας σωστικής Κιβωτού.

Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

Είναι αμαρτία που δεν εκκλησιαζόμαστε στον Όρθρο και πηγαίνουμε, κυρίως τις Κυριακές περίπου στην ανάγνωση του ιερού Ευαγγελίου, γύρω στις 08:30;


Η απάντηση είναι σύνθετη. Δεν θα κάνουμε την ζωή μας σκιά της αμαρτίας, αμαρτία το ένα , αμαρτία το άλλο. Καθένας και καθεμία, ανάλογα πάντοτε με την καθοδήγηση του ΙΕΡΕΑ πνευματικού του, προσέρχεται στον ιερό ναό σύμφωνα με τις ανάγκες του και τις επιθυμίες του. Να ξαναδούμε τον ιερό ναό ως σπίτι μας, ως χώρο που μάς ανήκει , ως χώρο δικό μας. Ταυτόχρονα δε, ως ιεροψάλτης το λέγω, δεν ξέρετε τι χάνετε όσοι δεν εκκλησιάζεστε από το πρωί, από τις επτά[7] που θα σημάνει η πρώτη καμπάνα-σήμαντρο. Κυρίως τις Κυριακές, τα λόγια είναι ποιήματα, ζεις Ανάσταση, μυρίζεις Ανάσταση, ακούς Ανάσταση. Δια του λόγου το αληθές, δοκιμάστε το. Θα βιώσετε Ανάσταση, όπως το γράφω. Πως πάλι να λειτουργεί ο ιερός ναός και εγώ να κοιμάμαι; Ασφαλώς , κάποιες φορές , υπάρχουν και λόγοι που αναγκάζουν κάποιους να προσέλθουν αργότερα, στον πνευματικό τους τα περαιτέρω. Σκεφθείτε όμως και τον ιερέα ως άνθρωπο, χαρά που λαμβάνει όταν βλέπει να "γεμίζει" ο ναός από τον Εξάψαλμό κιόλας!!! Άνθρωποι είμεθα, καλόν είναι να τα γράφουμε και αυτά! Όσο μπορούμε λοιπόν ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΙ στους ιερούς ναούς, να γεμίσουμε τις εκκλησίες μας, να μυρίσουμε Ανάσταση Χριστού, Ανάσταση προσωπική, Ανάσταση του κόσμου μας.


 Δημητρίου Π. Λυκούδη

"Γονατίζουμε τις Κυριακές;"

 

Η απάντηση είναι πως όχι. Είναι δυτική επιρροή να γονατίζουμε τις Κυριακές, καί οι ιερείς καί οι λαϊκοί. Μένουμε όρθιοι όταν ακούμε "Τα Σα εκ των σων". Κλίνουμε ελαφρά το κεφάλι και αποδίδουμε τιμή , σεβασμό, όχι κλείνουμε τα γόνατα. Η Κυριακή είναι ημέρα αφιερωμένη στην Ανάσταση του Χριστού μας και επομένως επ΄ουδενί δεν γονατίζουμε. Όσα λέγουμε εδώ, επισφραγίζονται με τους κάτωθι Οικουμενικούς και Αγιοπατερικούς κανόνες, βλ., ο 20ος της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, ο 90ος της εν Τρούλλω Συνόδου κ.ά. Ωσαύτως, ο 64ος Αποστολικός κανόνας επιφέρει αφορισμό στον πιστό που νηστεύει ημέρα Κυριακή!!

Δημητρίου Π. Λυκούδη