ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ "ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ"

Τρίτη 16 Ιουνίου 2015

Πρόγραμμα Προσκυνηματικής εκδρομής του Συλλόγου "Ο Όσιος Δαβίδ", το Σάββατο 20 Ιουνίου 2015, σε Όσιο Ιωάννη Ρώσσο και Ι.Μονή Οσίου Δαβίδ Ροβιές




Το Σάββατο 20 Ιουνίου, πρώτα ο Θεός, θα αναχωρήσουμε 07:30 από το εμπορικό κατἀστημα " Factory Outlet" επί της Πειραιώς [Ν. Φάληρο 76], όπου οι προσκυνητές μπορούν να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους με ασφάλεια. Το κατάστημα αυτό απέχει 10 λεπτά από το σταθμό Ν. Φάληρο του ηλεκτρικού. Ακολούθως, δεύτερη στάση θα κάνουμε στο κέντρο της Αθἠνας, στις 07:45, στη στάση "Βικτώρια" του ηλεκτρικού σταθμού. Καθ΄οδόν θα σταματήσουμε πριν τη Χαλκίδα[σύντομη στάση 10΄-15΄, για ευνόητους λόγους] και θα συνεχίσουμε. Λίγο πριν το προσκύνημα του Οσίου Ιωάννου, καθ΄οδόν, θα σταματήσουμε στο εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου, δίπλα στο ποτάμι και στα πλατάνια, όπου ο Σύλλογος θα μάς παραθέσει σύντομο πρωϊνό που ετοίμασε για εμάς. Ακολούθως, θα συνεχίσουμε και θα φθάσουμε στο προσκύνημα του Οσίου Ιωάννου του Ρώσου, όπου θα προσκυνήσουμε και θα διαβάσουμε παράκληση στον Όσιο. Φεύγοντας από το Προκόπι, θα συνεχίσουμε με προορισμό τον Όσιο Δαβίδ στις Ροβιές, όπου θα προσκυνήσουμε και θα διαβάσουμε και εκεί σύντομη παράκληση. Μετά το πέρας του προσκυνήματος, θα κατευθυνθούμε σε κοντική ταβέρνα στις Ροβιές , όπου θα γευματίσουμε. Αναχώρηση από Ροβιές γύρω στις 17:00 μ.μ. και άφιξη σε Αθήνα περίπου 20:00.Συμβολική συμμετοχή στο προσκύνημα 10Ε [και καθένας το γεύμα του]. Με σεβασμό στις φίλες και φίλους του Συλλόγου μας,παρακαλώ για την έγκαιρη προσέλευσή σας στα σημεία - τόπους αφετηρίας[σε περίπτωση που προκύψει κάτι να τηλεφωνήσετε στο τηλ του Συλλόγου, 6945826834]. Αν πάλι, οποιοσδήποτε έχει δυσκολια προσέλευσης, ας τηλ. στο τηλέφωνο που ανέφερα για να τη διευθετήσουμε. Καλό προσκύνημα να κάμνουμε!
 

Κυριακή 14 Ιουνίου 2015

"Οι εκπομπές της εβδομάδος 15/06/2015 - 21/06/2015"



Α. ΜΥΡΙΠΝΟΑ ΑΝΘΗ: "Ο Όσιος Ιωσήφ ο αναχωρητής"
(Δημήτριος Π. Λυκούδης),

Β. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: "Διάλογος με τους νέους [32]"
(Δημήτριος Π. Λυκούδης),

Γ. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: "Θρησκευτικός και πολιτικός γάμος"
(Δημήτριος Π. Λυκούδης),

Δ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ
(Δημήτριος Π. Λυκούδης).


"Διάλογος με τους νέους [31]"

Παρασκευή 12 Ιουνίου 2015

Συνεργασία του Δημητρίου Π. Λυκούδη με τις ηλεκτρονικές εφημερίδες: "Αγιορείτικο Βήμα" και "Εκκλησία Online"

 

Με χαρά κοινοποιώ στους φίλους του ιστολογίου μας, την απαρχή της εργογραφικής μου συνεργασίας με τις ηλεκτρονικές εφημερίδες: "Αγιορείτικο Βήμα" και "Εκκλησία Online". Θερμά ευχαριστώ τους συνεργάτες των ιστολογίων, κυρίως δε, τον κ. Γεώργιο Θεοχάρη για την εμπιστοσύνη και την εκτίμηση προς το πρόσωπο μου. Πλέον θα κοινοποιώ κείμενα μου και απο τα ιστολόγια αυτά.

Τετάρτη 10 Ιουνίου 2015

"Κωνσταντίνος-Μιχαήλ Κούμας [Λάρισα 1777 - Τεργέστη 1836]"


 
Ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Στα 1809 ίδρυσε το Φιλολογικό Γυμνάσιο Σμύρνης και προσπάθησε να εφαρμόσει σε αυτό νέους τρόπους διδασκαλίας με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα και τις παιδαγωγικές ιδέες των Kant, Rousseau, Condillac. Σε αυτόν οφείλονται τα πρώτα χημικά και φυσικά πειράματα που έλαβαν χώρα στη σχολή. Εκεί ο Κούμας διδάσκει Φιλοσοφία, Μαθηματικά, νεότερη γραμματική, Ιστορία. Φθάνει δε στα 1812 να αναδείξει το Γυμνάσιο της Σμύρνης σε δημόσια σχολή με έμψυχο δυναμικό 300 μαθητές , επισύροντας ταυτόχρονα την αντίδραση της άλλης πάλαι ποτέ σχολής, της Ευαγγελικής. Ο Κούμας στη Σμύρνη διδάσκει από τα 1809 έως τα 1821 και ταυτόχρονα ταξιδεύει σε Τεργέστη, Γερμανία κ.ά. Διατηρούσε αλληλογραφία με τον Αδαμάντιο Κοραή. Ο τελευταίος ήταν υπέρμαχος της γαλλικής παιδείας ενώ ο Κούμας της γερμανικής. Είχαν όμως κοινά τον αδάμαστο θαυμασμό για την ακμή της επιστημονικής παιδείας της εποχής και την προσπάθεια μετάδοσης των "φὠτων της ευρωπαϊκής παιδείας" στον ελληνικό χώρο. Ο Κούμας διακρίνει την έννοια της ελευθερίας ως αυτογνωσία και στην προσπάθεια κατάδειξής της ως γνώμονα της ανθρὠπινης κοινωνικότητας. "Ο νόμος της αρετής είναι η συνείδηση" υποστήριζε. Αναγνωρίζει την ύπαρξη της ελευθερίας στον άνθρωπο, όμως αυτή εκδηλώνεται με την ηθική και πνευματική ωρίμανση του ατόμου. Προτάσσει τη σημασία της αγωγής ως δυνατότητα του ανθρώπου να αναπτυχθεί νοητικά και να καρπωθεί την ελευθερία. Υπήρξε μεγάλη πνευματική μορφή με πλούσια δραστηριότητα.

Δημητρίου Π. Λυκούδη

Τρίτη 9 Ιουνίου 2015

"Αφότου κοινωνήσουμε λαμβάνουμε αντίδωρο;"


Η απάντηση είναι σαφέστατα όχι! Όταν κοινωνούμε τον Χριστό μας που είναι το υπέρ Παν Δώρον δε χρειάζεται το αντίδωρο {αντί του δώρου}. Ασφαλώς όμως και δεν είναι κακό να συμβαίνει, καθώς ως γνωστόν, οι χριστιανοί αφού μεταλάβουν, εσθίουν το αντίδωρο προκειμένου να επιτευχθεί μαζί με αυτό και η πλήρης κατάποση κάποιου μικρού μαργαρίτου που έχει παραμένει εντός της στοματικής μας κοιλότητας. Αν κοινωνούμε σωστά, δηλαδή καταπίνουμε απευθείας τη Θεία Κοινωνία χωρίς να μασήσουμε ανάμεσα στα δόντια μας, τότε δεν είναι απαραίτητον να λάβουμε αντίδωρο. Προσοχή όμως! Να εκλείψει ευθύς αμέσως η βλάσφημη συνήθεια συναδέλφων ιεροψαλτών που ευθύς αμέσως μετά τη θεία μετάληψη, ανέρχονται στο αναλόγιο και συνεχίζουν και ψέλνουν, αδιάφοροι αν εξέλθει κάποιος θείος μαργαρίτης! Προσοχή μεγάλη! Ενθυμούμαι ότι στη Σκήτη της Αγίας Άννης του Αγίου Όρους, το τυπικό μεταξύ άλλων λέγει ότι ο ιεροψάλτης μοναχός που θα μεταλάβει, μετά δεν επιστρέφει στο αναλόγιο αλλά κλείνει το στόμα του και σφραγίζει αυτό έως το πέρας της Θείας Λειτουργίας! Τώρα, κατά πόσον έχει εφαρμογή μετά τη Θεία Λειτουργία το ρηθέν υπό των Πατέρων "φεύγε και σώζου", καθείς ας απαντήσει εις τον εαυτόν του!

Δημητρίου Π. Λυκούδη


Παραπομπές:

Παναγόπουλου Δημητρίου, Το Αντίδοτον του θανάτου, εκδ. Νεκτάριος Παναγόπουλος, Αθήναι 1985,


Σκρέττα Νικοδήμου [Αρχιμ.], Η Θεία Ευχαριστία και τα προνόμια της Κυριακής κατά τη διδασκαλία των Κολλυβάδων [διδακτορική διατριβή], Μυγδονία, Θεσσαλονίκη 2008,


Μπακογιάννη Βασιλείου [Αρχιμ.], Η θεία κοινωνία, εκδ. Ι. Μητροπόλεως Νικοπόλεως, Πρέβαζα 1995,

Μπέμπη Γ., Η θεία ευχαριστία κατά την πατερικήν ερμηνείαν, στο περιοδικό "Εκκλησία", τεύχος 36, 1959[143-145],

Moreau, Les liturgies eucharistiques, Βρυξέλλες 1924, Zizioulas J., Being as communion, Λονδίνο 1986.

"Ο Όσιος Ονούφριος ο Αιγύπτιος" (Ομιλία του Δημητρίου Π. Λυκούδη στον Ρ/Σ της Εκκλησίας της Ελλάδος).


Ο Δημήτριος Π. Λυκούδης, την Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015, 18:00 - 18:35, στην εκπομπή "Απόγευμα στον 89,5 FM" του ραδιοφωνικού σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος, συνομιλεί με τον δημοσιογράφο κ. Αντώνιο Γιαννακόπουλο με θέμα: "Ο Όσιος Ονούφριος ο Αιγύπτιος" [δ΄αι.].

Προσκυνηματική Εκδρομή





Ο Σύλλογος Συμπαράστασης αδελφών "Όσιος Δαβίδ ο εν Ευβοία" διοργανώνει προσκυνηματική εκδρομή, το Σάββατο 20 Ιουνίου 2015 στο ιερό προσκύνημα του Οσίου Ιωάννου του Ρώσου στο Νέο Προκόπι Ευβοίας καί ακολούθως στην Ιερά Μονή του Οσίου Δαβίδ στις Ροβιές. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όχι μόνο τα μέλη του Συλλόγου αλλά και κάθε αδελφός-φίλος του Συλλόγου και προσκυνητής. Συμβολική συμμετοχή κατ΄άτομον 10 και στην επιστροφή θα σταματήσουμε για φαγητό, όπου όποιος επιθυμεί θα καλύψει κατ΄άτομον το φαγητό του. Δηλώσεις συμμετοχής και λοιπές πληροφορίες στο τηλέφωνο του Συλλόγου . Θερμά παρακαλώ τις φίλες και φίλους του Συλλόγου μας, έως 15 Ιουνίου να έχω οριστική απόφαση συμμετοχής διότι σε περίπτωση ακύρωσης της θέσεως η ευθύνη και επιβάρυνση στρέφεται στο Σύλλογο. Ώρα και τόπο συγκέντρωσης[προφανώς θα ορίσουμε περισσότερους από έναν τόπους αναχώρησης με το πούλμαν] θα ανακοινώσω προσεχώς!

"Οι Όσιοι Θεοφάνης και Πανσέμνη" (10 Ιουνίου - εκπομπή)

Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

"Οι εκπομπές της εβδομάδος 08/06/2015 - 14/06/2015"




Α. ΜΥΡΙΠΝΟΑ ΑΝΘΗ: " Οι Όσιοι Θεοφάνης και Πανσέμνη"
(Δημήτριος Π. Λυκούδης),

Β. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: "Διάλογος με τους νέους [31]"
(Δημήτριος Π. Λυκούδης),

Γ. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: "Η Ελεημοσύνη"
(Δημήτριος Π. Λυκούδης),

Δ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ
(Δημήτριος Π. Λυκούδης). 


"Παιδαγωγία εν Χριστώ [14]"

"Διάλογος με τους νέους [30]"

Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

" Άγιος Μάρκος ο νεομάρτυρας o ἐν Χίῳ" (Ομιλία του Δημητρίου Π. Λυκούδη στον Ρ/Σ της Εκκλησίας της Ελλάδος).

 
 
Ο Δημήτριος Π. Λυκούδης, την Πέμπτη 04 Ιουνίου 2015, 18:00 - 18:35, στην εκπομπή "Απόγευμα στον 89,5 FM" του ραδιοφωνικού σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος, συνομιλεί με τον δημοσιογράφο κ. Αντώνιο Γιαννακόπουλο με θέμα:" Άγιος Μάρκος ο νεομάρτυρας o ἐν Χίῳ".

"Ο Άγιος Λουκιλλιανός" (03 Ιουνίου - εκπομπή)

Κυριακή 31 Μαΐου 2015

"Οι εκπομπές της εβδομάδος 01/06/2015 - 07/06/2015"


Α. ΜΥΡΙΠΝΟΑ ΑΝΘΗ: "Ο Άγιος Λουκιλλιανός"
(Δημήτριος Π. Λυκούδης),

Β. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: "Διάλογος με τους νέους [30]"
(Δημήτριος Π. Λυκούδης),

Γ. ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ: "Η Ορθόδοξη Πνευματικότητα"

(Δημήτριος Π. Λυκούδης),
 

Δ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ [14]
(Δημήτριος Π. Λυκούδης). 


Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

"Ο Άγιος Μακάριος Νοταράς [1731 - 1805]"


Γεννήθηκε στα Τρίκαλα Κορινθίας στα 1731. Καλλιέργησε από μικρός τις ευαγγελικές αρετές και το ορθόδοξο ήθος. Ο Θεός τον κατέστησε επίσκοπο Κορίνθου, η κακία όμως του κόσμου οδήγησε αυτόν στην εξορία, καί μάλιστα αρκετές φορές. Ασκητεύει σε απόκρημνους βράχους σε απόμερα νησιά της πατρίδας μας, όπως στην Ύδρα, στη Σάμο, στην Ικαρία και στη Χίο. Τού συμπαραστέκεται ο μαθητής του και πνευματικός του αδελφός, Όσιος Αθανάσιος ο Πάριος. Είχε δε μάλιστα, συγγένεια  εξ αίματος με τον Όσιο Γεράσιμο τον Νοταρά στην Κεφαλονιά. Με τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη, τον Όσιο Αθανάσιο τον Πάριο και τον Μοναχό Νεόφυτο Καυσοκαλυβίτη, ανήκε στο κίνημα τον "Κολλυβάδων", όπως ειρωνικά τους αποκαλούσαν οι αντίπαλοί τους. Πρόκειται για ένα πνευματικό κίνημα που έδρασε αρχικά στο Άγιον Όρος και πρέσβευε την ανάγκη νομοκανονικά και εκκλησιοκεντρικά, να τελούνται τα ιερά μνημόσυνα την ημέρα του Σαββάτου, και όχι την Κυριακή, ημέρα της Ανάστασης του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Συνέγραψε και εξέδωσε σπάνια έργα όπως η πεντάτομη "Φιλοκαλία των ιερών Νηπτικών"[με την οικονομική ενίσχυση του Ιωάννου Μαυροκορδάτου στη Σμύρνη], "περί της συνεχούς μεταλήψεως"[για το οποίο αρχικά κατηγορήθηκε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο] και "Λειμωνάριον". Κοιμήθηκε οσιακά στις 17 Απριλίου του 1805 στη Χίο, η δε μνήμη του πανηγυρίζεται στη Σάμο στις 16 Μαΐου, καθώς και στην Ικαρία, στην Πάτμο, στην Κόρινθο, στο Ξυλόκαστρο και προσφάτως καί στην Ύδρα.

"Ιωάννης Ισιδωρίδης - Σκυλίτσης"

 
Γεννήθηκε στη Σμύρνη στα 1819 και πέθανε στο Μόντε Κάρλο στα 1890.
Την περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης κατέφυγε με την οικογένειά του στα Κύθηρα αρχικά, αργότερα επέστρεψε στη Σμύρνη [στην Ευαγγελική Σχολή της Σμύρνης και στην Εμπορική Σχολή της Χάλκης εργάσθηκε ως διδάσκαλος]. Στο διάστημα 1845 - 1855 βρίσκεται στην Τεργέστη και εκδίδει πολλά μεταφρασμένα μυθισ...
τορήματα [Δουμάς, Ουγκό...]. Ήταν υπέρμαχος της κοραϊκής ¨μετακένωσης¨, της ωφέλειας που μπορεί να επιφέρει στην εθνική παιδεία η μετάφραση αξιόλογων έργων [ένα από τα βασικά σημεία της πολιτικής σκέψης του Κοραή]. Στα 1855 στην Τεργέστη εκδίδει την εφημερίδα "Ημέρα", σημαντική ελληνική εφημερίδα της διασποράς , από τις στήλες της οποίας τμηματικά παρουσιάζει τους ¨Αθλίους¨ του Ουγκό, The Miserable:[αρχικά ονομάζονταν ¨Αθλιότητες¨], και το οποίο μεγαλειώδες έργο εκδίδεται στα 1862. Υποστηρίζεται ότι αυτοκτόνησε!!!
Έγραψε κάποτε: "Μεταδίδω τον Μολιέρον εις το Έθνος μου ως τόν ενόησα, όχι ως τον ανέγνων. Ως τόν ενωτίσθην, όχι ως τόν ήκουσα".
Αν δεν τερμάτιζε με την αυτοκτονία θα ήταν μεγάλη μορφή!!!