Γεννήθηκε στα Τρίκαλα Κορινθίας στα 1731. Καλλιέργησε από μικρός τις
ευαγγελικές αρετές και το ορθόδοξο ήθος. Ο Θεός τον κατέστησε επίσκοπο
Κορίνθου, η κακία όμως του κόσμου οδήγησε αυτόν στην εξορία, καί μάλιστα
αρκετές φορές. Ασκητεύει σε απόκρημνους βράχους σε απόμερα νησιά της
πατρίδας μας, όπως στην Ύδρα, στη Σάμο, στην Ικαρία και στη Χίο. Τού
συμπαραστέκεται ο μαθητής του και πνευματικός του αδελφός, Όσιος
Αθανάσιος ο Πάριος. Είχε δε μάλιστα, συγγένεια εξ αίματος με τον Όσιο
Γεράσιμο τον Νοταρά στην Κεφαλονιά. Με τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη,
τον Όσιο Αθανάσιο τον Πάριο και τον Μοναχό Νεόφυτο Καυσοκαλυβίτη, ανήκε
στο κίνημα τον "Κολλυβάδων", όπως ειρωνικά τους αποκαλούσαν οι αντίπαλοί
τους. Πρόκειται για ένα πνευματικό κίνημα που έδρασε αρχικά στο Άγιον
Όρος και πρέσβευε την ανάγκη νομοκανονικά και εκκλησιοκεντρικά, να
τελούνται τα ιερά μνημόσυνα την ημέρα του Σαββάτου, και όχι την Κυριακή,
ημέρα της Ανάστασης του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Συνέγραψε και εξέδωσε
σπάνια έργα όπως η πεντάτομη "Φιλοκαλία των ιερών Νηπτικών"[με την
οικονομική ενίσχυση του Ιωάννου Μαυροκορδάτου στη Σμύρνη], "περί της
συνεχούς μεταλήψεως"[για το οποίο αρχικά κατηγορήθηκε από το Οικουμενικό
Πατριαρχείο] και "Λειμωνάριον". Κοιμήθηκε οσιακά στις 17 Απριλίου του
1805 στη Χίο, η δε μνήμη του πανηγυρίζεται στη Σάμο στις 16 Μαΐου, καθώς
και στην Ικαρία, στην Πάτμο, στην Κόρινθο, στο Ξυλόκαστρο και προσφάτως
καί στην Ύδρα.
ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ "ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ"
▼
▼
Παρασκευή 29 Μαΐου 2015
"Ιωάννης Ισιδωρίδης - Σκυλίτσης"
Γεννήθηκε στη Σμύρνη στα 1819 και πέθανε στο Μόντε Κάρλο στα 1890.
Την περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης κατέφυγε με την οικογένειά του στα Κύθηρα αρχικά, αργότερα επέστρεψε στη Σμύρνη [στην Ευαγγελική Σχολή της Σμύρνης και στην Εμπορική Σχολή της Χάλκης εργάσθηκε ως διδάσκαλος]. Στο διάστημα 1845 - 1855 βρίσκεται στην Τεργέστη και εκδίδει πολλά μεταφρασμένα μυθισ...τορήματα [Δουμάς, Ουγκό...]. Ήταν υπέρμαχος της κοραϊκής ¨μετακένωσης¨, της ωφέλειας που μπορεί να επιφέρει στην εθνική παιδεία η μετάφραση αξιόλογων έργων [ένα από τα βασικά σημεία της πολιτικής σκέψης του Κοραή]. Στα 1855 στην Τεργέστη εκδίδει την εφημερίδα "Ημέρα", σημαντική ελληνική εφημερίδα της διασποράς , από τις στήλες της οποίας τμηματικά παρουσιάζει τους ¨Αθλίους¨ του Ουγκό, The Miserable:[αρχικά ονομάζονταν ¨Αθλιότητες¨], και το οποίο μεγαλειώδες έργο εκδίδεται στα 1862. Υποστηρίζεται ότι αυτοκτόνησε!!!
Έγραψε κάποτε: "Μεταδίδω τον Μολιέρον εις το Έθνος μου ως τόν ενόησα, όχι ως τον ανέγνων. Ως τόν ενωτίσθην, όχι ως τόν ήκουσα".
Αν δεν τερμάτιζε με την αυτοκτονία θα ήταν μεγάλη μορφή!!!
Την περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης κατέφυγε με την οικογένειά του στα Κύθηρα αρχικά, αργότερα επέστρεψε στη Σμύρνη [στην Ευαγγελική Σχολή της Σμύρνης και στην Εμπορική Σχολή της Χάλκης εργάσθηκε ως διδάσκαλος]. Στο διάστημα 1845 - 1855 βρίσκεται στην Τεργέστη και εκδίδει πολλά μεταφρασμένα μυθισ...τορήματα [Δουμάς, Ουγκό...]. Ήταν υπέρμαχος της κοραϊκής ¨μετακένωσης¨, της ωφέλειας που μπορεί να επιφέρει στην εθνική παιδεία η μετάφραση αξιόλογων έργων [ένα από τα βασικά σημεία της πολιτικής σκέψης του Κοραή]. Στα 1855 στην Τεργέστη εκδίδει την εφημερίδα "Ημέρα", σημαντική ελληνική εφημερίδα της διασποράς , από τις στήλες της οποίας τμηματικά παρουσιάζει τους ¨Αθλίους¨ του Ουγκό, The Miserable:[αρχικά ονομάζονταν ¨Αθλιότητες¨], και το οποίο μεγαλειώδες έργο εκδίδεται στα 1862. Υποστηρίζεται ότι αυτοκτόνησε!!!
Έγραψε κάποτε: "Μεταδίδω τον Μολιέρον εις το Έθνος μου ως τόν ενόησα, όχι ως τον ανέγνων. Ως τόν ενωτίσθην, όχι ως τόν ήκουσα".
Αν δεν τερμάτιζε με την αυτοκτονία θα ήταν μεγάλη μορφή!!!