Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2016

"Ποιός ο σκοπός της δεύτερης Κυριακάτικης Θείας Λειτουργίας;"




Χρόνια  τώρα, αναρωτιέμαι ποιο το νόημα της δεύτερης Κυριακάτικης Θείας Λειτουργίας. Ο μόνος σκοπός, πέρα από τον δοξολογικό και λειτουργικό χαρακτήρα, έχω την αίσθηση, είναι η προβολή και η γνωστοποίηση στους άλλους ότι η εν λόγω ενορία, στην οποία τελούνται δύο θείες Λειτουργίες εκάστην Κυριακή, έχει την τάση να ¨ακουστεί¨ εις τα πέρατα της ιεράς Μητροπόλεως και, πολλές φορές, και πέραν των ορίων αυτής. Δεν κατανοώ τη δικαιολογία ότι η δεύτερη Θεία Λειτουργία πραγματοποιείται για όσους ¨δεν προλαβαίνουν¨ το πρωί ή, ακόμη χειρότερα, για όσους εργάζονται. Όλοι εργαζόμαστε! Και ακριβώς, διά τον λόγον αυτόν, κατανοούμε ότι η τελευταία πρόφαση είναι ανοχύρωτος λογικά. Εισέτι, όσοι λαχταρούν, όσοι ¨φλέγονται¨ πραγματικά να εκκλησιαστούν, ένα είναι σίγουρο, θα βρουν χρόνο και τόπο δια να το κάμνουν. Επιπλέον, αυτή δε η μετανεοτερικότητα να συναντάει καθείς προσωπικό ασφαλείας εκτός των ιερών Ναών, κυρίως στις δεύτερες Θείες Λειτουργίες, με εξοργίζει αφάνταστα. Επιστρατεύσαμε τον άνθρωπο να φυλάττει τον Πανάγιο Θεό!!! Εάν δε, η αιτία παρουσίας των φυλάκων έχει να κάμνει με την προστασία του Ιερού Ναού από τους απανταχού ¨επαίτες¨ γύρω από αυτόν, ένα έχω να πω: Ας φροντίσουμε να αγκαλιάσουμε τους επαίτες  με οιονδήποτε τρόπο, όχι να τους διώχνουμε ως μιάσματα για να μην μας ¨τσαλακώσουν¨ την εύμορφη , κατά τ΄άλλα, εικόνα μας. Και επειδή είναι επαίτες; Και εμείς ως επαίτες, νυχθημερόν ¨υποκρινόμεθα¨ απέναντι στον Ουρανό, αλλά ο Άγιος Θεός εξακολουθεί και ανατέλλει τον Ήλιον και βρέχει επί δικαίους και αδίκους! Ας γεμίσουμε λοιπόν τους Ιερούς Ναούς το πρωί εκάστην Κυριακήν. Δεύτερη Θεία Λειτουργία αυθημερόν δε χρειάζεται. Διαφορετικά, ο επόμενος στόχος της ¨ποιμαντικής¨ δραστηριότητας κάποιων μετανεοτερικών πατέρων θα είναι η τρίτη Θεία Λειτουργία το μεσημέρι της Κυριακής, ίσως, για όσους δεν αρέσκονται στο πρωϊνό ξύπνημα!!!


2 σχόλια:

  1. Ἀξιότιμε κύριε συνάδελφε, ὁ Ἀρχιοικουμενιστής καί Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Περγάμου κ. Ἰωάννης Ζιζιούλας θεωρεῖ (καί καθόλου αὐθαίρετα νομίζω) ὅτι ΔΕΝ πρέπει νά γίνεται δεύτερη Θεία Λειτουργία (πολλῷ μᾶλλον ΟΥΤΕ κἄν σέ δεύτερη ἁγία Τράπεζα) καί τό στηρίζει [θεωρῶ ἀκριβοδίκαια καί συμφωνῶ μαζί του] εἰς τόν Ἱερόν Κανόνα πού ἀπαγορεύει τήν διπλή Θεία Λειτουργία, καί σκαρφίστηκαν τήν σήμερον κάμποσοι ἐξυπνόπουλοι νά βάζωσιν δευτέραν ἀγία Τράπεζα σέ ἱ. Ναούς (ἤ ἤδη ὑφίσταντο ἐκ τῶν παρεκκλησίων) διά διπλήν Λειτουργία. Ὅποιος δέν δύναται νά ξυπνήσει τό πρωΐν ἄς κοιμηθεῖ ὅσον θέλει, δύναται ὅμως κάλλιστα ἄλλην μερά νά "μή ξυπνήσει καθόλου" καί νά πάει σέ ἀγρυπνία, ἵνα ἐκκλησιαστεῖ! Λύσεις ὑφίσταντο, ὅσον ἀφορά τώρα τά περί φυλάκων, ἄς δουλέψωσιν καί οἱ ἄνθρωποι αὐτοί μᾶλλον ἔχουσιν στόματα νά ταϊσωσιν... οἱ Χριστιανοί ἀγκαλιάζωσιν τούς ἐπαίτες ἀδελφούς μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφετε για τη Θεία Λειτουργία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή